چرایی «حکومت اسلامی»ونظام سازی «جمهوری اسلامی»به مناسبت دوازدهم فروردین

دوشنبه 30 مارس 2020

۱_مبارزه با طاغوت ونظام ستمشاهی به رهبری امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی که هدف ظلم ستیزی و نفی ظلم باشعار استقلال،آزادی،جمهوری اسلامی که خواست واراده همه ی امت بوده است .۲_ در۲۲بهمن این مهم تحقق یافت وانقلاب اسلامی بر طاغوت واستکبار پیروز شد.مرحله‌ی دوم انقلاب اسلامی نظام سازی بوده است که با بیش از ۹۸درصد در روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین ۱۳۵۸,به جمهوری اسلامی رای« آری»دادندکه تحقق خواست و اراده ملت در ۴۱سال قبل تبلور یافت. وجهت صیانت ازاین رخداد تاریخ ساز کشور ۴۱سال با انواع توطئه‌های دشمن خارجی وایادی داخلی آنان که سلطه و منافع آنان قطع شده بود با انواع،تهدیدها،تحقیرها،کروه های تروریسم داخلی،تحریمها،تحمیل جنگ،کودتاهای داخلی وخارجی،تحمیل جنگ در هشت سال دفاع مقدس ونیز جنگ های نیابتی وتروریسم اقتصادی و دولتی ۴۱سال جانانه دفاع ومبارزه نمودند که حاصل آن صیانت از نظام جمهوری اسلامی،ایجاد اقتدار وعزت وبازدارندگی وپدافندغیرعامل ونیز اختراعات،اکتشافات علمی،خلاقیت و نوآوری در همه عرصه های صنعت،بهداشت وسلامت،خدمات،کشاورزی،تولید کالاهای مورد نیاز وفرهنگ استفاده از تولیدات داخلی بوده است که مقام شانزدهم علمی کشور ورتبه پنجم در نانوتکنولوژی،سلول های بنیادی وصنایع دفاعی و بازدارندگی دفاعی ونیز بخشی از تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم.۳_نظام سازی جمهوری اسلامی مبتنی بر هدف بعثت پیامبر اسلام در تشکیل حکومت واقتدارسیاسی بوده که تبعیت آن به پیامبران پیشین وپیروان آنهادر تورات و انجیل سفارش شده، که در تنفیذ امامت به علی(ع)که قاعده نظام حکومتی می باشد که باذن الله توسط  پیامبر اسلام به امت اسلامی درمحل غدیر خم به امت اسلامی وهمه ی مردم جهان برای همه اعصار وقرون ابلاغ گردید.۴_جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم ونه یک کلمه زیاد (امام خمینی(ره)،بیانگرفلسفه جامع حکومت است که بعدها دو بنیانی مطرح نشود که آزادی فردی و اجتماعی را به دمکراتیک وعبادات واحکام را به اسلام نسبت دهند که نشانه دوراندیشی،غایت نگری و آینده بینی ضمیر آگاه امام خمینی (ره)بوده است.که آزادی در غرب با آزادی در اسلام تفاوت های بنیادی داردکه آزادی غرب انسانیت انسان را رهاشده ومبتنی بر رای اکثریت مردم می داند وبرای آن غایت وهدفی متصور نیست که نمونه آن تصویب قانون همجنس‌گرایی در غرب است که به دنبال تحقق امیال وتمنیات وگرایس های مادی ونفسانی هستند اما در اسلام علاوه بر تمایلات مادی آنها را در جهت روحی و روانی براساس اهداف وغایاتی که بتواند در جهت کمال انسانی حرکت کند تضمین می کند.واین همان تفاوت نگرش دو بعدی بودن انسان ازنظر مادی وروحی است که حقیقت انسان را روح انسان تشکیل می دهد.

با تبریک سالروز تاسیس جمهوری اسلامی:محمد بنائیان سفید ۱۳۹۹/۱/۱۲

مطالب مشابه
دیدگاه ها