مشاور اسبق وزیر در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: متاسفانه فهم درستی از اسناد نداریم و یا اینکه تمهید مقررات اجرایی سند و اراده ملی به صورت وحدت بخش وجود ندارد.
برنامه “مناظره علمی” با موضوع چالش های اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور با حضور دکتر محمد بنائیان سفید عضو کمیسیون سبک زندگی اسلامی ایرانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر و مشاور وزیر در طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.
بنائیان سفید در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار کرد: نقشه جامع علمی کشور به عنوان نقشه راهی است که اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی در آن ترسیم شده و دارای ۱۳ راهبرد استراتژیک می باشد که هر کدام از آن ها اقدامات و راهبردهای ملی را در بر می گیرند.
وی در ادامه این مطلب افزود: برای اجرایی کردن نقشه جامع علمی کشور باید فرهنگ سازی صورت می گرفت و دانشگاه ها نیز باید بر اساس این نقشه که هدف اصلی آن تقویت علم وفناوری در زیرساخت هاست ورود می کردند.
عضو کمیسیون سبک زندگی اسلامی ایرانی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تعریفی از نقشه جامع علمی کشور گفت: نقشه جامع علمی کشور مجموعه ای جامع، هماهنگ، پویا و آینده نگر شامل مبانی، اهداف، سیاست ها، راهبردها، ساختارها و الزامات تحول راهبردی علم و فناوری مبتنی بر ارزش های اسلامی است که در راستای دستیابی به اهداف چشم انداز ۲۰ ساله کشور تدوین شده است.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: افق چشم انداز علم و فناوری در سال ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شده و در این چشم انداز، جمهوری اسلامی ایران با اتکا بر قدرت الهی و با احیای فرهنگ و تمدن نوین اسلامی ایرانی برای پیشرفت ملی و گسترش عدالت و تربیت انسان های صالح، فرهیخته و سالم از مکتب انقلابی و اسلامی تلاش می کند.
بنائیان سفید همچنین اضافه کرد: هدف اصلی این است که ایران در تراز برترین های جهان، دانشمندانی توانا در تولید و توسعه علم و فناوری و نوآوری تربیت کند.
عضو کمیسیون سبک زندگی اسلامی ایرانی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان برنامه از شبکه رادیویی گفت و گو ابراز داشت: ما پیشینه تاریخی بسیار برجسته ای در برنامه درسی حوزه بین الملل داریم. اما یا فهم درستی از اسناد نداریم و یا تمهید مقررات اجرایی سند و اراده ملی به صورت وحدت بخش وجود ندارد.