باسلام؛
از دوستان معزز تقاضا می شود با نگاه تحلیلی و تعمق نسبت به اهداف،راهبردها وبرنامه های آموزش و پرورش نظر دهند،بعضی از دوستان نظراتی که در مورد آموزش وپرورش می دهند نشان از عدم معرفت وشناخت به اسناد بالا دستی بویژه سند بنیادین آموزش و پرورش، روش های عملیاتی و اجرایی آن رادارد،البته باید نگاه و برنامه ریزی آموزش و پرورش به صورت برنامه معکوس از واقعیت های موجود در رده عملیاتی یعنی مدرسه و استلزامات آن برنامه سازی و آنگاه تصمیم گیری و دستورالعمل ها و ضوابط مبتنی بر آن باتوجه به سیاستگزاری،اهداف کلان،اهداف راهبردی واهداف عملیاتی و اجرایی باشد.که جامعیت اساسی ترین و بنیادی ترین نهاد انسان ساز کشورمی باشد.اگر تعلیم و تربیت کشور که هندسه تفکر وتعقل،مسائل اعتقادی،مبانی، اصول وارزشها ی متربیان را تشکیل میدهد.باارتقاء جایگاه معلمان،جذب منابع انسانی از مسیر دانشگاه فرهنگیان تامین منابع مالی باتفکیک هزینه های جاری و کیفیت بخشی باشد وبا هماهنگی سه عنصر سهیم وموثر تعلیم و تربیت یعنی حاکمیت،نهاد خانواده و نهادهای مردمی قابل تحقق است و باید برای هر اهداف راهبردی و برنامه ریزی به روشهای نوین اجرایی با توجه به استلزامات وامکانات قابل وصول باشد که چگونه میتوانیم از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب مبتنی بر اسناد بالا دستی برسیم؟ با توجه به عوامل مستحدثه وتلفیق برنامه ریزی خطی ومحوری آموزش وپرورش مبتنی بر تحول بنیادین واسناد بالادستی وسیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)که راه رسیدن به گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی است را محقق نمائیم.
ملتمس دعا؛دلنوشته؛محمد بنائیان سفید معلم بازنشسته مورخ ۱۴۰۰/۵/۲۷